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Posizioni Aperte

DIGITAL STRATEGIST
Social@Ogilvy sta cercando un Digital Strategist da inserire nel team dedicato al planning strategico digitale e al social business. Comprovata esperienza nella gestione di progetti Digital e Social, profonda conoscenza del web sociale e delle sue dinamiche, attitudine al new business e alla gestione di un team costituiranno dei plus.

Il candidato dovrà occuparsi di:
- redigere documenti, presentazioni e analisi
- ideare strategie di comunicazione e sviluppare digital brand positioning per clienti locali e internazionali
- coordinare e gestire figure junior come ad esempio social media analyst e community manager
- supervisionare l'ideazione e la realizzazione di progetti di comunicazione integrata

Competenze ed esperienze:
- 6 anni di esperienza in un'agenzia di comunicazione (o struttura equivalente caratterizzata da un approccio strategico al marketing e alla comunicazione)
- comprovata passione per il digital e l'innovazione 
- perfetta conoscenza della lingua inglese scritta e parlata
- talento e capacità per la comunicazione scritta e orale
- capacità critica e forte orientamento al risultato


HCP LEADER

We are looking for an HCP Leader that should know how to develop highly engaging and impactful offline and online communication including toolboxes for the HCP and consumer audiences. The new person will have a pharma degree and background in advertising or pharma agency. Advanced leadership skills, experience in managing international clients and very good English is mandatory.

Responsibilities
Lead the HCP team
- Understand all aspects of the brand, responsible for driving HCP long-term strategy, creating momentum and proactively leading the account.
- Understand challenges facing Client’s business in the short to mid term and knows all aspects of competitive activity
- Understand all of the dynamics operating in the market and the physician and pharmacist relationship with the brand
- In partnership with the Planning, apply innovative thinking to the development of insightful communication strategies and a longer term brand vision regards to the HCP world
- Represent and merchandise the Client’s business within the Agency
- Ensure the Agency allocates sufficient and appropriate resource to complete tasks effectively

Activities
- Manage the HCP strategy and communication holistically and practively proposes the right mix of touchpoints and communication tools to convey the relevant messages per target group (GPs, pharmacists etc.)
- Manage the HCP Hub creative team (medical copywriters and art directors)
- Review/challenge brief with client
- Interface with OSC medical counterparts
- Present creative ideas to Client and OSC
- Oversee/assist in content development of the agreed-upon deliverables
- Monitor the medical world and competitive spectrum (always up-to-date on the latest news, innovations, etc.)
- Read/interpret/translate medical documentation for the development of core messaging – GPs vs. Pharmacists vs. Specialist

Skills:
- Confident in an international environment
- Advanced leadership skills
- Familiar with technology trends 
- Very good English is mandatory
- Keen on information flow / team dialogue 
- Winning personality
- Social competence
- Intercultural competence


DIGITAL ACCOUNT SUPERVISOR
La persona ricercata ha grande esperienza nella gestione e sviluppo di progetti in ambito digital (web, mobile, App), in particolare nello sviluppo di siti basati sulle principali piattaforme CMS. Gestirà progetti sia digital che di comunicazione olistica per clienti nazionali e internazionali;si occuperà di gestire il cliente ed eventuali fornitori esterni; coordinerà l’operatività gestendo e verificando lo scheduling di attività e risorse interne con particolare attenzione al rispetto delle delivery. L’attività comprende il contatto con i clienti per la definizione delle specifiche, l’aggiornamento sullo stato dei lavori e il supporto successivo al rilascio dei progetti. Si occuperà inoltre di consulenza di comunicazione e marketing.

Competenze richieste:
- almeno 6 anni d’esperienza come Digital Account in un’agenzia di comunicazione o web agency;
- background digital con esperienza nella gestione di progetti web e mobile;
- ottima conoscenza delle principali piattaforme CMS;
- ottima conoscenza della lingua inglese;
- ottima conoscenza del pacchetto Office;
- richieste forti capacità di analisi e di sintesi;
- spiccate abilità organizzative e relazionali;
- buona capacità di lavorare in team;
- buona capacità di gestione di persone più junior;
- ottime capacità di public speaking;
- flessibilità, determinazione e proattività


SENIOR HEALTH ART DIRECTOR 
We are looking for a Senior Art Director that should know how to develop highly engaging and impactful offline and digital communication for health. The person will have a degree or similar in advertising design or related subjects and an established portfolio of recent art work in Health contest for Advertising and Digital communication. Experience of working within a Creative team for a large Advertising Agency. Experience in managing international clients and mother tongue or fluent professional English are mandatory.

Responsibilities:
- think creatively and devise imaginative and intelligent advertisement based on brief
- push boundaries of original thinking to explore new creative solutions
- communicate creative ideas effectively to a wide audience of varying levels of creative knowledge
- translate the strategic creative concept into different creative executions to be presented to the client
- execute creative ideas to the highest standard involving and communicating with the necessary creative team
- modify initial ideas into workable concepts
- align the art direction with copy and vice versa
- deliver work to brief on time and on budget, to the highest quality
- oversee the production phase, booking and leasing with designers, illustrators, printers, photographers and production companies

Skills:
- have a degree or similar in advertising, design or related subjects
- have at least 10 years experience of working within a Creative team for a large Advertising Agency/Healthcare Agency
- essential to have previously knowledge of the pharma industry and an understanding of the creative process in advertising
- confident in an international environment
- familiar with technology trends 
- excellent English is mandatory


SENIOR HEALTH COPYWRITER
We are looking for a Senior Copywriter that should know how to develop highly engaging and impactful offline and digital communication including toolboxes for the HCP and consumer audiences. The person will have a degree or similar in advertising or related subjects and an established portfolio of recent art work in Health context. Experience of working within a Creative team for a large Advertising Agency/Healthcare Agency. Experience in managing international clients and mother tongue or fluent professional English are mandatory.

Responsibilities:
- develop the story flow
- develop highly impactful & relevant storylines for the different campaign materials
- think creatively and devise imaginative and intelligent advertisements based on client brief
- push boundaries of original thinking to explore new creative solutions
- communicate creative ideas effectively to a wide audience of varying levels of creative knowledge
- translate the strategic creative concept into different creative executions to be presented to the client
- execute creative ideas to the highest standard involving and communicating with the necessary creative team
- modify initial ideas into workable concepts
- align the copywriting with art director and vice versa
- deliver work to brief on time and on budget, to the highest quality
- oversee the production phase, booking and leasing with designers, illustrators, printers, photographers and production companies

Skills:
- have a degree or similar in advertising, design or related subjects
- have at least 10 years experience of working within a Creative team for a large Advertising Agency/Healthcare Agency
- essential to have previously knowledge of the pharma industry and an understanding of the creative process in advertisement
- confident in an international environment
- familiar with technology trends 
- excellent English is mandatory


DIGITAL ART DIRECTOR
Ti piace sperimentare ed esplorare nuovi territori superando i limiti del pensiero tipico?
Ti tieni sempre aggiornato sulle ultime novità e l’evoluzione del mondo della comunicazione?
Allora potresti essere la persona che stiamo cercando!

Entrando a far parte della famiglia Ogilvy ti occuperai di:
- ideare e realizzare progetti di comunicazione che includono la creazione di campagne adv, siti, applicazioni social e mobile per importanti brand locali e internazionali
- elaborare graficamente i progetti
- tradurre le idee strategiche in diverse esecuzioni creative da presentare al cliente
- consegnare il lavoro in tempo e secondo il budget stabilito
- supervisionare la fase di produzione

Sei la persona giusta per noi se:
- hai maturato almeno 3 anni di esperienza come Digital Art Director in un team creativo all’interno di un’agenzia di comunicazione e puoi mostrarci un portfolio con i lavori più significativi
- possiedi un’ottima conoscenza di come funziona il mondo della comunicazione e del processo creativo
- hai ottima padronanza di Photoshop, Illustrator e Indesign
- conosci molto bene l’inglese
- riesci a coinvolgere e strabiliare i tuoi interlocutori quando presenti un'idea
- hai buone capacità relazionali e ti piace lavorare in team
- sei flessibile e proattivo


SENIOR DIGITAL ART DIRECTOR
Siamo alla ricerca di un Senior Digital Art Director con elevate competenze Digital da inserire nel nostro team di Milano.
La persona si occuperà di:
- ideare e realizzare progetti di comunicazione che includono la creazione di campagne adv, siti, applicazioni social e mobile per clienti locali e internazionali
- elaborazione grafica e resa esecutiva dei progetti
- tradurre le idee strategiche in diverse esecuzioni creative da presentare al cliente
- consegnare il lavoro in tempo e secondo il budget stabilito
- supervisionare la fase di produzione


Competenze richieste:
- da 5 a 8 anni di esperienza come Digital Art Director in un’agenzia di comunicazione o web agency
- ottima conoscenza di come funziona il mondo della comunicazione e del processo creativo
- ottima padronanza di Photoshop, Illustrator e Indesign
- background digital con esperienza nella realizzazione di progetti e campagne adv, web e mobile
- buona conoscenza dell’inglese,
- proattività
- predisposizione ai rapporti interpersonali e attitudine al lavoro di gruppo


SENIOR MEDICAL COPYWRITER
We are looking for a Senior Medical Copywriter that should know how to develop highly engaging and impactful offline and online communication including toolboxes for the HCP and consumer audiences. The person will have a pharma degree and background in advertising or pharma agency. Advanced leadership skills, experience in managing international clients and very good English is mandatory.

Responsibilities
- review/challenge brief with Client
- present creative ideas to Client and OSC
- develop the story flow
- develop highly impactful & relevant storylines for the different campaign materials
- oversee/assist in content development of the agreed- upon deliverables 
- monitor the medical world and competitive spectrum (always up-to-date on the latest news, innovations, etc.)
- actively seek inspiration from the external environment to influence creativity 
- read/interpret/translate medical documentation for the developement of core messaging – GPs vs. Pharmacists vs. Specialist
- proficiently discuss client’s core messages and target audience

Skills:
- have a pharma degree and background in advertising or related subjects
- have an established portfolio of recent work
- have at least 10 years experience of working within a Creative team for a Pharma Agency
- essential to have previously knowledge of the pharma industry and an understanding of the creative process in advertisement
- Excellent English is mandatory
- Confident in an international environment


ART DIRECTOR
Siamo alla ricerca di un Art Director con almeno 3 anni di esperienza, da inserire nel nostro team di Milano.

La persona si occuperà di:
- ideazione e realizzazione di progetti di Brand activation che includono Shopper marketing, Experiential marketing, Promotional marketing e Trade Marketing per clienti locali e internazionali;
- ideazione e realizzazione di progetti di comunicazione integrata;
- elaborazione grafica e resa esecutiva dei progetti

Competenze richieste:
- 3-4 anni d’esperienza in un’agenzia di comunicazione;
- ottima conoscenza dei programmi: Photoshop, Indesign, Illustrator, Dreamweaver, Flash;
- buona conoscenza della lingua inglese
- abilità e relazionali
- capacità di lavorare in team
- flessibilità, determinazione, proattività e curiosità 

La conoscenza di programmi video e 3D costituisce titolo preferenziale.



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